Przejdź do zawartości
epidot.pl Blog

Marketing internetowy

  • Portfolio
  • FAQ
  • O mnie
3 września 2016 / Anna Zajączkowska / FAQ

Po co mi strona internetowa?

Jak pracujemy? Cz.1

Po latach pracy z różnymi klientami postanowiłam spisać część podstawowych informacji, które usprawnią współpracę przy tworzeniu strony internetowej. Zebrałam absolutne minimum wiedzy marketingowej, definicje pojęć, których używamy w czasie rozmów z klientem i przygotowań do projektowania. Opiszę czym się zajmujemy, a czym raczej nie, przybliżę na czym polega praca projektanta www, jak wyglądają etapy tej pracy. Wszystko miało się zmieścić w jednym wpisie ale okazało się, że temat to materiał na całą serię wpisów. Wdrożenie strony internetowej to duży projekt wymagający współpracy i zaangażowania obu stron. Ustalenie jak ta współpraca ma wyglądać to pierwszy krok do szybkiego i skutecznego zakończenia projektu!

Po co mi strona internetowa?

Strona internetowa jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej (co to identyfikacja wizualna?) Twojej firmy, buduje markę, (czym jest marka?) i musi być z nią zgodna. Strona www jest jednym z najlepszych sposobów na to żeby  stworzyć spójną komunikację marki (jak opowiadać o marce?), pokazać klientowi wartości jakimi się kierujecie w pracy, misję firmy (czym jest misja firmy?) – czyli zbudować wizerunek marki.

Żeby zrobić to dobrze potrzeba dużo pracy. Graficznej, koncepcyjnej, zdefiniowania emocji, które mają się z marką kojarzyć. Jest to najczęściej praca, którą rozpoczyna się przy okazji tworzenia logo – jeśli proces tworzenia logo przebiega zgodnie z prawidłami sztuki 🙂 Jest to również praca, którą powinno się wykonać przed przystąpieniem do wdrażania strony internetowej.

Jeśli posiadasz logo, zarys lub pełną identyfikację wizualną możemy zabierać się do pracy! Jeśli nie, spróbujemy przygotować coś na szybko (mamy doświadczenie, które na to pozwala, wiemy co się sprawdza i pracowaliśmy z bardzo różnymi branżami), polecimy Ci dobrego grafika lub pomożemy rozpocząć oraz przeprowadzić proces tworzenia Twojej marki. Zależnie od profilu i skali działalności firmy bywa to prostsze lub trudniejsze. Jeśli jesteś stolarzem złotą rączką dla Twojego klienta ważne może być to, czy jesteś przede wszystkim najszybszym stolarzem w okolicy, rozwiązujesz sytuacje beznadziejne („Panie! Tego się nie da! Nikt Panu tego nie zrobi! To niemożliwe do zbudowania!” – i wtedy pojawiasz się Ty!) czy tworzysz najbardziej ekskluzywne meble na życzenie.

Jeśli nadal uważasz, że niepotrzebne Ci logo – poniżej przykłady. Czy zaufałbyś firmie, którą reprezentują takie znaki graficzne? Firmie której właściciel nie zauważył, że strzela sobie w kolano? Czy jeśli ktoś nie widzi, że jego logo bardzo źle się kojarzy, będzie umiał rozwiązać Twój problem i dostarczyć usługi na najwyższym poziomie?

Więcej o złych logo:

http://fortune.com/2014/07/21/branding-gone-wrong-when-bad-logos-strike-back/

http://www.boredpanda.com/worst-logo-fails-ever/

Btw. Logo które wygrywa wszystkie zestawienia najgorszych jest efektem polskiej ułańskiej fantazji: http://www.mont-sat.pl/ Mamy silne tradycje w tworzeniu domorosłej identyfikacji wizualnej. Ta firma podpada już pod kategorię: tak złe, że aż dobre 😉

http://zankrank.com/Ranqings/Default.aspx?currentRanqing=worst%20logos%20ever

http://logodesignerblog.com/bad-ugly-worst-logo-designs/

http://1stwebdesigner.com/bad-logos/

Czego nie robimy pracując nad marką, identyfikacją i stroną www. (W sumie, to czego nie robimy pracując z ludźmi, pracując w zespole, i jeśli szanujemy nawzajem siebie i swoją pracę):

https://www.facebook.com/BriefCoZnosiPsychikaGrafika/

Dobre przykłady brandingu:

Jedna z moich ulubionych identyfikacji wizualnych, chodziłam po knajpach i zbierałam ulotki po prostu żeby mieć:

http://lesstudio.pl/portfolio/everytap-2/

http://lesstudio.pl/portfolio/product-camp/ konferencja – oszałamiająca identyfikacja konferencji 🙂

Więcej dobrych przykładów będę zbierać wkrótce na pintereście 🙂

Obszerniej na temat tego dlaczego wygląd jest ważny ponownie Jacek Kłosiński:

Dlaczego wygląd jest ważny

Tagi

Arkońska aukcje domen Biuro Cache ceny domen css domeny e-mail Facebook Fanpage formatowanie tekstu Freelancer gmail hosting html info.pl jak nie dać się naciągnąć jak zaprezentować treść? koncówka koszty strony www koszty wykupu domeny kot kreatory www LevelUpTuts Logo Magento Magento Community marketing na Facebook'u mały przedsiębiorca w internecie net.pl newsletter outlook prezentacja tekstu prezentacja treści promocje sklep internetowy Slider strona dla ngo'sa strona firmy strona stowarzyszenia szablon wdrożenia WordPress wordpress wybór domeny zdjęcia na stronę

Kategorie

  • abonament
  • Case Study
  • css
  • domeny
  • Facebook
  • FAQ
  • firma w internecie
  • Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter
  • hosting
  • html
  • Jak pracujemy?
  • Kodowanie
  • Kodowanie html
  • Landing Page
  • portfolio
  • sklepy internetowe
  • szablony
  • WordPress

Ostatnie wpisy

  • Jak pracujemy cz. 2.
  • Po co mi strona internetowa?
  • Czy potrzebuję strony internetowej?
  • Co to jest strona firmowa na facebook’u i jak ją prowadzić?
  • Czym jest Landing Page?

Archiwa

  • listopad 2016
  • wrzesień 2016
  • sierpień 2016
  • lipiec 2016
  • listopad 2015
  • listopad 2014
  • październik 2014
  • lipiec 2014
  • styczeń 2014
  • sierpień 2013
  • grudzień 2012
  • luty 2012
  • styczeń 2012
  • grudzień 2011

Poprzedni wpis Czy potrzebuję strony internetowej?

Następny wpis Jak pracujemy cz. 2.

KategorieFAQ firma w internecie Jak pracujemy?

EtykietyBrand Branding Identyfikacja Wizualna komunikacja marki Logo Marka strona www znak graficzny

Anna Zajączkowska Opublikowane przez:Anna Zajączkowska

epidot.pl Blog

Tracks WordPress Theme by Compete Themes.

Ta strona używa plików cookie w celu zbierania statystyk odwiedzin.Zgadzam się