Jak pracujemy cz. 2.

  1. Rozmowa – oczekiwania i możliwości

W poprzednim wpisie pisałam o logo i o tym jak ważne jest dla każdej firmy. Mając logo mamy pewnego rodzaju punkt zaczepienia do rozmawiania o stronie internetowej, którą chcemy zrobić.

Na podstawie logo, jego kolorystyki oraz rozmowy z klientem na temat oczekiwań, gustów ustalamy  podstawowe założenia projektu graficznego strony. Czy kolorystyka ma być jasna czy ciemna, ciepła czy zimna, czy projekt ma być surowy i przejrzysty, czy barokowy i pobudzający zmysły.

Na tym etapie ustalamy również oczekiwania klienta co do funkcjonalności strony, ilości treści, liczby podstron, czy ma być to wizytówka, baza wiedzy z blogiem,  galeria zdjęć. Doradzamy zakres funkcjonalności na podstawie profilu działalności firmy, jej klientów i ich oczekiwań. Czy będziemy na stronie prowadzić dział aktualności? Czy będziemy dodawać regularnie duże ilości zdjęć? Czy klient chce często i samodzielnie aktualizować stronę? Czy woli projekt, który w niezmienionej formie wytrzyma rok a może dwa? Na takie spotkanie warto się przygotować i przemyśleć wcześniej odpowiedzi na pytania:

– kto jest naszym klientem? W jaki sposób nasz klient najczęściej korzysta z internetu? Na komputerze? Czy przez telefon?

– co chcemy osiągnąć przez uruchomienie strony www? Jaki jest dokładny cel jej powstania?

Czy chcemy zaprezentować klientowi szczegółowo nasz nowy produkt? Czy chcemy zachęcić klienta do zadzwonienia do nas i umówienia się na spotkanie? Czy chcemy uwiarygodnić i podkreślić nasze zalety jako najlepszego wykonawcy danego zadania?

  1. Wycena i plan pracy

Wśród projektantów stron www od lat krąży żart na temat cen stron internetowych:

Klient: Ile kosztuje u Państwa strona www?

Firma: Tyle ile samochód.

Klient: Jaki samochód?

Firma: Jaka strona?

Strona może kosztować tyle co 30 letni opel ale może też tyle co Mercedes (lub jeszcze więcej – Allegro sprzedano za 12 mld złotych, tak, tak – miliardów a nie milionów ;))

Dlatego dopiero po przeprowadzeniu szczegółowej rozmowy możemy przesłać klientowi wycenę. Jeśli nie masz czasu na spotkanie, może warto zastanowić się czy masz czas wdrażać stronę internetową i czy w ogóle jest Ci potrzebna skoro masz tyle pracy i klientów, że ledwo się wyrabiasz? Jeśli klient zaakceptuje koszty wdrażania strony,  ustalamy harmonogram prac, podpisujemy umowę i przystępujemy do prac projektowych. W harmonogramie ustalmy  z reguły rzeczy takie jak: daty przekazania materiałów, daty przekazania haseł dostępowych do domen i serwera, oraz oczywiście czas realizacji całego projektu.

Dzielimy prace na 2 etapy. Pierwszy z nich to projektowanie wyglądu strony, drugi wdrażanie strony na serwerze klienta. Szczegóły w kolejnym wpisie J

Wstępny kalkulator kosztów strony www:

http://www.ilekosztujestrona.pl/

Tagi

Kategorie

Najnowsze wpisy

Archiwa

Anna Zajączkowska Opublikowane przez: