Nowa strona Ośrodka pomocy zwierzętom: case study

Pierwsza strona internetowa ośrodka została zrobiona za pomocą platformy z szablonami.

strona-z-szablonu
Strona stworzona za pomocą szablonu

W czasie działania Ośrodka powstała bogata dokumentacja multimedialna – zdjęcia, filmy, którą ciężko było zamieścić i odpowiednio wkomponować w dotychczasową stronę www.
Ośrodek bardzo aktwynie prowadzi swój profil facebook’owy, natomiast strona, ze względu na trudności z obsługą i rozbudową została trochę porzucona.

Żeby ożywić stronę i uprościć samodzielne aktualizowanie jej przez pracowników Ośrodka, zaproponowałam zmianę systemu cms na WordPress. Konieczna okazała się też zmiana serwera, ponieważ platforma hostingowa, na której była umieszczona strona nie obsługiwała wszystkich (a właściwie żadnych) funkcji WordPressa.

projektowanie stron internetowych
Nowa strona internetowa

 Wprowadzone zmiany:

– Nowa strona została rozbudowana o dział aktualności – dodawanie wpisów, przypisywanie im kategorii, łatwe zamieszczanie zdjęć, galerii i filmów w ramach wpisu;
– Dział galerii – atrakcyjne przeglądanie zdjęć;
– Dział multimediów, w którym można obejrzeć filmy o Ostoi i jej podopiecznych.
– W treść strony wkomponowne zostały pięknę zdjęcia zrobione przez zaprzyjaźnionych fotografów.
– Uproszczone menu.

Zobacz on-line: porp-ostoja.pl

Siłą tej strony są przedewszystkim doskonałe zdjęcia – osiągniety efekt nie byłby w żaden sposób możliwy bez profesjonalnej fotografii.

Kto kiedyś próbował zrobić zdjęcie swojemu psu lub kotu wie, że w przypadku zwierząt jest to dużo trudniejsze niż fotografia przyrody nieożywionej :).
Moja praca polegała głównie na przejrzeniu ponad 1000 zdjęć i wybraniu tych, które perfekcyjnie spełniały potrzeby strony – odpowiedni kadr, tło, oraz oczywiście jakość fotografii.

Fundrising

Organizacje pozarządowe często borykają sie z problemem odpowiednich funduszy na stronę internetową (oraz funduszy w ogóle). Internet jest dla nich idealnym narzędziem dotarcia do sprofilowanego odbiorcy. Pierwszym krokiem jest fanpejdż na facebooku – prowadzenie go nie wymaga żadnych kosztów oprócz czasu i chęci ze strony redaktorów profilu. Kolejnym krokiem w zdobywniu funduszy może być rozbudowa strony o metody płatności internetowych. Tutaj obowiązują zasady takie jak w sklepach internetowych – po pierwsze wiarygodność – zarówno strony jak i podmiotu, po drugie łatwość wykonania płatności. W najbliższej przyszłości rozbudujemy stronę Ośrodka o opcję przekazywania pięniędzy przez internet.

Zobacz podobne: Czy warto robić stronę www samemu, na szablonie za pomocą kreatora?

Tagi

Kategorie

Ostatnie wpisy

Archiwa

Anna Zajączkowska Opublikowane przez: